AdsCode

تبلیغاتclose

AdsCode

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرشیو

لینکدونی

درباره ما


ایجاد کننده وبلاگ :


ارسال مطلب توسط فرحان شهمیری در تاریخ چهارشنبه 93/2/10, 1:39 عصر


میزان دستمزد بازیگران مشهور سینمای ایران همیشه مبهم بوده و هیچ ارگان و رسانه ای رسما مبالغ دستمزد این بازیگران را اعلام نمی کند. دلیل این ابهام هر چه هست با اصول بازیگری در سینمای جهان در تضاد است. چرا که در هالیوود میزان دستمزد بازیگران رسم...

میزان دستمزد بازیگران مشهور سینمای ایران همیشه مبهم بوده و هیچ ارگان و رسانه ای رسما مبالغ دستمزد این بازیگران را اعلام نمی کند. دلیل این ابهام هر چه هست با اصول بازیگری در سینمای جهان در تضاد است. چرا که در هالیوود میزان دستمزد بازیگران رسما اعلام می شود و کسی ترسی از فاش شدن میزان دستمزدش از بازی در فیلم را ندارد.

متاسفانه در سینمای ایران هیچ چیز بر مبنای اصول پایه گذاری نشده که حالا بخواهیم میزان دستمزد بازیگران رسما اعلام شود. نکته قابل توجه سینمای ایران با هالیوود در این است که در اعلام میزان دستمزد بازیگران در سینمای ایران می گویم فاش شدن(!)، اما در هالیوود می گوئیم اعلام دستمزد! این دو واژه دقیقا مقابل هم و در تضاد با هم هستند. اما برای اولین بار رضا استادی در برنامه «چهارسو» ارقامی از برخی بازیگران سینما را به صورت رسمی اعلام کرد:

حمید فرخ‌نژاد 18 تا 30 میلیون تومان، پرویز پرستویی 40 تا 50 میلیون تومان، فاطمه معتمد آریا 30 میلیون تومان، ترانه علیدوستی 30 میلیون تومان، الناز شاکر دوست 35 تا 40 میلیون تومان، نیکی کریمی 45 میلیون تومان، جواد رضویان 60 میلیون تومان، لیلا حاتمی 45 میلیون تومان، باران کوثری 30 میلیون تومان، رضا عطاران 70 میلیون تومان، رضا کیانیان 30 میلیون تومان، امین حیایی 40 تا 60 میلیون تومان، مهران مدیری 100 میلیون تومان، امیر جعفری 30 میلیون تومان، کامبیز دیرباز 25 تا 30 میلیون تومان، مهناز افشار 40 میلیون تومان، شهاب حسینی 60 تا 70 میلیون تومان، عزت‌الله انتظامی 40 میلیون تومان، مجید صالحی 15 تا 20 میلیون تومان، حامد کمیلی 30 میلیون تومان، حامد بهداد 35 میلیون تومان، علی نصیریان 25 میلیون تومان، رضا شفیعی جم 40 میلیون تومان، اکبر عبدی 40 تا 50 میلیون تومان، محمدرضا فروتن 40 تا 60 میلیون تومان و بهرام رادان 50 میلیون تومان و هدیه تهرانی 100 میلیون تومان.

جنجال بر سر قرار داد محمدرضا گلزار

خبر قرارداد میلیاردی محمدرضا گلزار و تهیه کننده ای برای بازی در قسمت پایانی یک سریال و سه فیلم سینمایی بسته شد، که سرانجام با حکم معاونت سینمایی و مدیرکل نظارت و ارزشیابی لغو شد. اما واکنش گلزار به این جنجال چه بود؟ گلزار در گفتگویی عنوان کرد: «آیا وقتی تهیه کننده از فروش میلیاردی فیلم هایی که من در آن بازی می کنم سود می برد و با قیمت پانصد میلیون به رسانه های تصویری می فروشد نباید به دستمزد بازیگران و سایر عوامل فیلم که در تولید زحمت کشیده اند مبلغی اضافه کند؟»

فیلم پر حاشیه

خبر دستمزد 480 میلیون تومانی حمید فرخ نژاد برای بازی در فیلم «استرداد» یکی دیگر از اخبار جنجال برانگیز سینمای ایران شده بود. شایعه بود که این بازیگر برای 6 ماه حضور در فیلم پرخرج و دولتی «استرداد» ماهی 100‌میلیون‌تومان گرفته است. این شایعه وقتی پررنگ تر شد که فرخ نژاد قراردادش با پروژه محمد (ص) را لغو کرد و به استرداد پیوست. محسن علی اکبری، تهیه کننده فیلم در گفتگویی عنوان کرد: «بازیگر باید حقوقش را بگیرد، ما هم حقوقش را پرداخت کردیم. چون بازیگر می‌تواند بگوید من می‌روم سر یک فیلم دیگر. حمید فرخ‌نژاد خیلی لطف داشت و یک ماه و نیم حقوقش را از ما نگرفت. ایشان ماهانه 80 میلیون تومان با ما قرارداد بسته بود. قراردادشان 400 میلیون می‌شد که یک ماه و نیم را نگرفتند و فکر می‌کنم حدود 300 میلیون تومان پرداخت شد. این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش چشمگیر رانت‌ها و یارانه‌های دولتی و شبه دولتی سینمای ایران به‌خصوص در بخش خصوصی لزوم حرکت به سمت دستمزدهای منطقی تر را کاملا احساس کرده‌اند.»

مهران مدیری و دستمزد 1میلیارد و 700 تومانی

مهران مدیری که آخرین حضورش در سینما به نقش کوتاهی در فیلم «پل چوبی» برمیگردد با پیشنهاد میلیاردی یک تهیه کننده برای بازی در فیلمش روبه‏رو شده است. رقم قرارداد مدیری یک میلیارد و 700 میلیون تومان است. قراردادی که گویا چندی قبل امضا شده و گفته می شود تهیه کننده پروژه این مبلغ را طی دو فقره چک (یک فقره چک یک میلیارد تومانی و یک چک700 میلیون تومانی) به این بازیگر پرداخت کرده است. فیلمی که البته هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد و هنوز به مرحله فیلمبرداری هم نرسیده است. گفتنی است این پروژه از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد در دوره گذشته پروانه ساخت دریافت کرده است. مهران مدیری هنوز واکنشی نسبت به انتشار این خبر نشان نداده است.

نکته بحث برانگیز این ماجرا پرداخت مبالغ میلیاردی به برخی از بازیگران سینما است که متاسفانه هیچ منبع موثق و ارگانی بر صحت و سقم این مسئله صحه نمی گذارد. متاسفانه قراردادهای نجومی بازیگران در شرایطی مطرح می‌شود که هنرمندان تئاتر همواره با مشکل مالی روبرو بوده و یکی از مهم‌ترین معضلات آن‌ها عدم پرداخت دستمزدها به شمار می‌رود. اخیرا خبری مبنی بر رقم قرارداد یک میلیاردی مهران مدیری با یکی از تهیه کنندگان سینما برای بازی در یک فیلم سینمایی منتشر شده است.

قراردادی که گویا چندی قبل امضا شده و گفته می شود تهیه کننده پروژه این مبلغ را طی دو فقره چک (یک فقره چک یک میلیارد تومانی و یک چک700 میلیون تومانی) به این بازیگر پرداخت کرده است. فیلمی که در مرحله پیش تولید قرار دارد و هنوز به مرحله فیلمبرداری نرسیده است. هنوز هیچ منبع موثقی این خبر را تائید یا تکذیب نکرده است. البته با وجود رانت خواری های بیشمار در کشور پرداخت چنین مبلغی به برخی از بازیگران سینما خیلی هم دور از انتظار نیست.









تقویم


آمار بازدید


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 2647900




آخرین مطالب
» دانلود سریال ایرانی عشق تعطیل نیست!!! ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم آتش بس 2 با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود Clash of Clans 7.65 – بازی آنلاین جنگ قبیله ها اندروید + ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال تلویزیونی جدید و زیبای سر به راه با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال پلیسی جدید و بسیار زیبای فوق سری ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال جدید و فوق العاده زیبای “در حاشیه” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود آهنگ جدید امیر تتلو به نام تتل بیچاره ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فیلم سینمایی “کلاشینکف” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم ویدئویی “نشانی” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» جدیدترین نسخه بازی Clash of Clans اندروید ( شنبه 103/2/29 )
» جدیدترین نسخه بازی Subway Surfers اندروید ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فصل پنجم برنامه شام ایرانی با میزبانی برزو ارجمند ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم “فرشته ها با هم می آیند” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فصل پنجم برنامه شام ایرانی با میزبانی رضا شفیعی جم ( شنبه 103/2/29 )
» آهنگ جدید و بسیار زیبای محمدرضا گلزار به نام من دلم تنگ میشه ( شنبه 103/2/29 )

صفحات

نویسندگان

جاوا اسکریپت