AdsCode

تبلیغاتclose

AdsCode

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرشیو

لینکدونی

درباره ما


ایجاد کننده وبلاگ :


ارسال مطلب توسط فرحان شهمیری در تاریخ پنج شنبه 93/1/14, 4:33 عصر


 ظهر دیروز کارگاه آموزشی سونی برای اصحاب رسانه و رونمایی از محصولات جدید رونمایی شده در کنگره جهانی موبایل بارسلون در هتل پارسیان تهران برگزار شد. در این کارگاه فرصتی شد تا از نزدیک محصولات جدید سونی را هر چند کوتاه مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب قصد داریم بررسی کوتاهی بر آخرین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا Z2  داشته باشیم.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-01

تنها شش ماه پس از اکسپریا زد وان، سونی با یک پرچمدار اندرویدی دیگر بازگشت . فاصله کوتاه میان این دو پرچمدار آخر سونی که بنا بر اعلام خودش از این پس هر شش ماه یک بار تکرار خواهد شد شاید شما را هم به این فکر انداخته بود که سونی در آخرین پرچمدار خود حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت اما اگر چه در اکسپریا Z2‌ شاهد پیشرفت‌های فراوانی نسبت به اکسپریا Z1 نیستیم اما همین پیشرفت‌های اندک نیز به خوبی این گوشی را به عنوانی رقیبی کاملا آماده برای گلکسی اس 5 مطرح کرده است.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-02

صفحه نمایش 5?2 اینچی فول اچ.دی (1080p) بزرگتر و روشن‌تر از صفحه نمایش اکسپریا Z1‌ است اما بدنه‌ای که آن را احاطه کرده به نظر می‌رسد که کاملا با Z1‌ یکسان باشد این موضوع چندان بیراه هم نیست چرا که Z2‌ تنها به اندازه چند میلی‌متر از Z1 بلندتر است و البته ضخامت کمتر آن نسبت به برادر بزرگترش نیز مشهود است اما هنگامی که آن را در دست می‌گیرید این تفاوت‌ها در وزن خود را به خوبی نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد اکسپریا جدید سونی خوش‌دست‌تر شده است.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-03

طراحی رسمی سونی در اکسپریا Z2 دوباره همان طراحی رسمی و مستطیلی شکل است که اگر چه شاید چشم‌گیر نیست اما همچنان جذاب و راحت و خوش‌دست است. در واقع اکسپریا Z2 از همان زبان طراحی Omnibalance که در اکسپریا Z و بعد از آن بکار گرفته شده، بهره برده و دشوار است که بتوانیم طراحی این دو را جدا از یکدیگر بدانیم و هنگامی که این دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهیم اگر برای بار اولی باشد که اکسپریا زد 2 را می‌بینید شاید به سختی بتوانید تفاوت انها را حداقل از روبرو تشخیص دهید.

سخت‌افزار

در واقع می‌توان گفت سونی به جای طراحی در این شش ماه بیشتر وقت و تمرکز خود را بر روی سخت‌افزار پرچمدار خود گذاشته است. اکسپریا Z2 ازپردازنده 4 هسته‌ای 2?3 گیگاهرتزی اسنپ دراگون 801 کوآلکام بهره می‌برد که نسبت به اسنپ دراگون 800 مورد استفاده در اکسپریا Z1 پیشرفت به حساب می‌آید. رم دستگاه از دو گیگابایت به 3 گیگابایت افزایش پیدا کرده و ظرفیت باطری نیز به 3200 میلی‌امپر بر ساعت افزایش پیدا کرده است که این تغییرات و بهبودها در مشخصات فنی، اکسپریا Z2‌ را به یک گوشی هوشمند فوق‌العاده و پرچمدار اندرویدی حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-04

در این بررسی کوتاه فرصتی برای دسترسی به نتایج بنچمارک این گوشی نبود (اگر چه چندان به آنها اعتمادی نیست) اما کار کردن با رابط کاربری اکسپریا Z2 که از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برد سرعت بالای دستگاه را نشان می‌داد و  جابجایی بین برنامه‌ها روان و بدون مکث انجام می‌گرفت و اجرای برنامه‌های حاضر در دستگاه موجود نیز بدون کمترین نشانه‌ای از نقص صورت می‌گرفت.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-09

نرم‌افزار:

در عین حال سونی نرم‌افزار اکسپریا Z2‌ را تقریبا بدون تغییر نسبت به اکسپریا Z1 عرضه کرده است. رابط کاربری گوشی‌های هوشمند سونی بدون شک یکی از نزدیک‌ترین رابط‌های کاربری موجود و نزدیک به رابط کاربری اندروید خالص است.

البته اکسپریا Z2‌سونی از اخرین نسخه اندروید بهره می‌برد و همانطور که در بخش سخت‌افزار گفتیم جابجایی بین برنامه‌ها و صفحات به راحتی انجام می‌گیرد.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-05

دوربین

سونی در نمایشگاه  IFA از اکسپریا Z1 ‌رونمایی کرد. استفاده از دوربینی با سنسور 20?7 مگاپیکسلی در دوربین آن گوشی سر و صدا به پا کرد که پیشرفت خوبی نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی اکسپریا Z‌ بود حالا پس از شش ماه که دوربین اکسپریا Z1 همچنان یکی از بهترین دوربین‌های گوشی موجود در بازار است، سونی دوباره با همان سنسور در اکسپریا Z2 بازگشته است.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-08

در کنار تقریبا همان سخت‌افزار، سونی بهبودهای خوبی را در بخش نرم‌افزار دوربین قرار داده و امکاناتی همچون Timeshift (تایم شیفت)؛ برای ضبط تصاویر ویدئویی اسلوموشن و Background Defocus؛ فوکوس دوباره بر روی تصاویر و Blur  کردن زمینه پشت تصاویر بازگشته است.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-06

استفاده از حالت اسلوموشن جالب بود و سونی به خوبی توانسته با استفاده از نرم‌افزار خود تجربه جدیدی از تصاویر اسلوموشن را ثبت کند. استفاده از حالت Background Defocus نیز اگر چه در ابتدای راه است اما رضایت‌بخش بوده و البته گاهی اوقات نواقصی در تصاویر پس‌زمینه که قرار است محو شود دیده می‌شود و ظاهرا سونی باید به فکر بهبود بیشتر این قابلیت باشد. مطمئنا باید این موضوع را نیز در نظر داشت که این قابلیت (حداقل آن چیزی که اکنون می‌بینیم!) بیشتر به درد استفاده در تصاویر ماکرو می‌خورد.

sony-xperia-z2-hands-on-in-farnet-07

قابلیت اصلی اضافه شده در اکسپریا Z2 همانطور که به راحتی می‌شد وجود آن را حدس زد، ضبط تصاویر ویدئویی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و استفاده از فناوری ثبات تصویر SteadyShot سونی است. اگر چه مکان مورد تست جای مناسبی برای ضبط این تصاویر نبود اما تماشای تصاویر گرفته شده به خوبی بیانگر جزئیات بالای تصاویر و رنگ‌های به نمایش درآمده بود. اگر با گوشی اندرویدی خود زیاد فیلمبرداری می‌کنید کاملا اطمینان می‌دهم که اکسپریاZ2  یک انتخاب کاملا مناسب برای شما خواهد بود.

بررسی کامل و باقی بخش‌های این گوشی هوشمند را به دسترسی کامل و طولانی مدت‌تر این گوشی موکول می‌کنیم و وعده می‌دهیم با در دسترس قرار گرفتن این گوشی آن را به طور کامل برای شما مورد بررسی قرار دهیم.









تقویم


آمار بازدید


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 2647880




آخرین مطالب
» دانلود سریال ایرانی عشق تعطیل نیست!!! ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم آتش بس 2 با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود Clash of Clans 7.65 – بازی آنلاین جنگ قبیله ها اندروید + ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال تلویزیونی جدید و زیبای سر به راه با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال پلیسی جدید و بسیار زیبای فوق سری ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود سریال جدید و فوق العاده زیبای “در حاشیه” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود آهنگ جدید امیر تتلو به نام تتل بیچاره ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فیلم سینمایی “کلاشینکف” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم ویدئویی “نشانی” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» جدیدترین نسخه بازی Clash of Clans اندروید ( شنبه 103/2/29 )
» جدیدترین نسخه بازی Subway Surfers اندروید ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فصل پنجم برنامه شام ایرانی با میزبانی برزو ارجمند ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود رایگان فیلم “فرشته ها با هم می آیند” با کیفیت عالی ( شنبه 103/2/29 )
» دانلود فصل پنجم برنامه شام ایرانی با میزبانی رضا شفیعی جم ( شنبه 103/2/29 )
» آهنگ جدید و بسیار زیبای محمدرضا گلزار به نام من دلم تنگ میشه ( شنبه 103/2/29 )

صفحات

نویسندگان

جاوا اسکریپت